بهترین مخزن آب خانگی
نوشته شده توسط : واحد محتوا

منبع : فروشگاه اینترنتی البرز مخزن مقاله بهترین مخزن آب خانگی

اکثر مردم به اشتباه تصور می‌کنند که اکثر مخازن برای ذخیره آب آشامیدنی مناسب‌اند. اما اگر کمی وقت برای شناسایی بهترین مخزن آب آشامیدنی و اشتباهات متدوال در انتخاب مخزن اختصاص دهید، می‌توانید بهترین مخزن آب خانگی را برای منزل خود در صورت نیاز تهیه کنید.

 

 

مخزن آب بهداشتی

یکی از مواردی که اغلب مورد غفلت واقع می‌شود،توجه به بهداشت آب و منبع آب خانگی است. بیایید چند تصور غلط را با هم بررسی کنیم:

 

 نکته مهم در مورد مخزن آب خانگی

  1. فقط به دلیل شفاف بودن آب، نوشیدن آن بی‌خطر نیست. آلودگی‌های موجود در آب اغلب بی‌رنگ هستند.
  2. آب تاریخ انقضا واقعی ندارد. اما این بدان معنا نیست که شما می‌توانید برای همیشه به آبی که مدت طولانی در مخزن آب خانگی ذخیره شده ‌است، اعتماد کنید. حتی اگر مخزن آب خانگی در شرایط عالی نگهداری شود.
  3. ذخیره آب برای طولانی مدت کار آسانی است. اما اگر این کار را در مخزن آب بهداشتی و با رعایت اصول انجام ندهید، احتمالا بیمار خواهید شد و یا آسیب می‌بینید.
  4. به غیر از مخزن ذخیره آب بهداشتی، آب را در هر جایی ذخیره نکنید.
  5. مخزن آب خانگی فلزی که از جنس استنلس استیل نیستند، دچار خوردگی شده و آب شما سریع خراب می‌شود.
  6. ذخیره آب در مخزن آب خانگی بدون سرپوش اصلا ایده مناسبی نیست. زیرا آب در معرض آلودگی‌هایی مانند ذرات موجود در هوا، حشرات، مدفوع پرندگان و … قرار می‌گیرد.
  7. برای داشتن مخزن آب بهداشتی، هرگز مخزن آب را در معرض تابش مستقیم نور خورشید یا گرما قرار ندهید. می‌توانید از سایه‌بان، عایق‌بندی و یا مکان‌های مسقف استفاده کنید. زیرا گرما و نور خورشید دشمن ذخیره طولانی مدت آب هستند و به فساد سریع‌تر آب کمک می‌کنند.

 

 

بهترین منبع آب خانگی

احتمالا برای انتخاب  بهترین منبع آب خانگی گزینه‌های زیادی پیش روی خود می‌بینید. آن هم در اشکال و اندازه‌های بسیار متنوع. اکنون که می‌دانید برای ذخیره‌سازی آب باید چه نکاتی بهداشتی را در نظر بگیرید، فقط کافی است مخزن آب خانگی بهداشتی و بی‌خطر را انتخاب کنید. بهترین منبع آب خانگی برای ذخیره‌سازی طولانی مدت آب، منبعی است که تمام ویژگی‌های گفته شد برای مخزن آب بهداشتی را داشته باشد. و اگر در یک جمله بخواهیم این ویژگی‌ها را خلاصه کنیم می‌توان گفت؛ بهترین مخزن آب خانگی مخزن آب آنتی باکتریال  است که مانع از رشد میکروب و جلبک در مخزن آب می‌شود.

اما قبل از به طور مفصل پرداختن به موضوع بهترین منبع خانگی، قدم اول در انتخاب هر نوع مخزن آب بهداشتی این است که، اندازه مخزن مورد نیازتان را محاسبه کنید. اینکه چه مقدار آب برای ذخیره‌سازی نیاز دارید؟ این سوالی است که متغیرهای زیادی دارد. مقاله محاسبه حجم مخزن ذخیره آب ساختمان، اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهد.

و اما قدم بعدی، انتخاب یکی از انواع مخزن آب خانگی و بهداشتی زیر است:

 

1 – منبع ذخیره اب پلاستیکی

 

منبع ذخیره آب پلاستیکی

مخزن آب خانگی پلاستیکی برای ذخیره آب مزایای بسیاری دارد، آنها سبک، بادوام و ارزان بوده و قابلیت حمل‌ونقل بسیار آسانی دارند. پلی اتیلن مهم‌ترین منبع ساخت انواع پلاستیک‌ها در دنیا است. و کاربرد فراوانی در تولید انواع مخازن پلاستیکی برای آب آشامیدنی و وسایل پلاستیکی مورد استفاده در آشپزخانه و صنایع ‌غذایی دارد. در بین انواع مخزن آب پلی اتیلن، مخزن آب خانگی پلی اتیلن سه لایه آنتی باکتریال یکی از قابل اطمینان‌ترین روش‌های ذخیره آب (به راحتی و ارزان) برای مدت طولانی هستند.

البته پلاستیک هم ممکن است دارای معایبی باشد. به عنوان مثال، ممکن است پلاستیک زمانی که در معرض نور مستقیم یا گرما باشد مواد شیمیایی را با گذشت زمان وارد آب کند. اما این در صورتی است که منبع آب به مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید و گرما قرار بگیرد. که در این صورت هم با وجود مخزن آب آنتی باکتریال پلی اتیلن این نگرانی به طور کامل از بین رفته است. زیرا هم به دلیل سه لایه بودن و خاصیت AntiUV آن، مانع نفوذ نور خورشید به درون مخزن و رشد جلبک می‌شود، و هم به دلیل آنتی باکتریال بودن مانع از رشد میکروب در آب می‌شود.

اگر آب در مخزن پلی اتیلن به درستی ذخیره شود، بهترین منبع آب خانگی برای ذخیره آب آشامیدنی در طولانی مدت خواهد بود. با این حال در صورت عدم استفاده طولانی مدت از آب، حتما آب منبع را در فواصل زمانی معین تعویض کنید، تا آشامیدنی‌ترین آب را در اختیار داشته باشید.

 

2–مخزن آب فلزی از جنس استنلس استیل

مخزن آب فلزی از جنس استنلس استیل

یکی از بهترین مخزن آب خانگی قابل استفاده برای ذخیره سازی طولانی مدت آب، منبع آب فلزی از جنس استنلس استیل است. مخزن آب خانگی از این جنس، از آب در برابر نور مستقیم خورشید محافظت می‌کند و بادوام است. اما متاسفانه گران‌ترین گزینه نیز هست. همچنین ظروف استیل ضدزنگ، سنگین هستند.

علاوه بر این‌ها باید مراقب باشید چه آبی را درون آن ذخیره می‌کنید. اگر آب لوله‌کشی را که با کلر تصفیه شده ‌است ذخیره کنید. کلر باعث فرسایش سطح محافظ فولاد ضد زنگ می‌شود. که به آن خوردگی گفته می‌شود و خوردگی باعث غیربهداشتی شدن آب مخزن آب خانگی می‌شود.

اگر از منبع ذخیره آب استیل استفاده کردید، اطمینان حاصل کنید که ظرف فلزی ضد زنگ شما FOOD GRADE یا FOOD SAFE باشد.

 

 

نکات پایانی مخزن آب خانگی

  • کارشناسان توصیه می‌کنند برای رعایت هر چه بیشتر بهداشت، هنگام پر کردن مخزن آب خانگی از شلنگ قدیمی باغی استفاده نکنید. و در عوض از شلنگ مخصوص آب آشامیدنی استفاده کنید.
  • پس از پر کردن مخزن آب خانگی خود، اطمینان حاصل کنید اتصالات و درب آن را به درستی متصل کنید. به یاد داشته باشید، آب به خودی خود خراب نمی‌شود. آنچه باعث خراب شدن آب می‌شود، آلودگی است.

 

 

نتیجه‌گیری

هیچ منبع حیاتی مهم‌تر از آب آشامیدنی برای بقا و زندگی وجود ندارد. به همین دلیل ذخیره نکردن آب بهداشتی یک اشتباه بزرگ خواهد بود. شما فقط به یک مخزن آب خانگی بهداشتی نیاز دارید. توصیه کلی استفاده از مخزن آب پلی اتیلن، برای ذخیره آب در طولانی مدت است. مخصوصا مخزن آب پلی اتیلن سه لایه آنتی باکتریال که هم ضد میکروب بوده و هم باعث جلوگیری از جلبک زدن مخزن آب پلاستیکی می‌شود. همچنین می‌توانید از منبع فلزی ضد زنگ استفاده کنید. فقط در این حالت نباید آب ذخیره شده خود را با کلر تصفیه کنید. زیرا باعث خوردگی آن می‌شود. سرانجام، با ذخیره آب در مخزن آب بهداشتی خود مطمئن شوید که درب و اتصالات آن را به درستی متصل کرده باشید. تا از ورود هر گونه باکتری یا آلودگی دیگری به آب آشامیدنی جلوگیری کنید.





:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: